Obserwatorzy

wtorek, 1 lipca 2014

Z torebką przez świat

Ostatnie tygodnie nie obfitowały u mnie w podróże, zarówno te dalekie jak i bliskie, mało było więc i okazji do wykorzystania uroczych zakątków Italii jako tła dla mojego rękodzieła.
Ale w końcu udało się zebrać w sobie i w nadmorskiej  wyprawie towarzyszyła mi  szydełkowa siatka. Wyjątkowo dobrze wpasowała mi się do letniego stroju:)
Siatka powstała w ramach wspólnego dziergania  razem z janielką
Zapraszam więc nad liguryjską plażę w towarzystwie torebki oczywiście.












Morze a szczególnie plaża są jednak nieco nudne, szczególnie dla tych co nie potrafią zbyt długo wysiedzieć bezczynnie w jednym miejscu. Dlatego bardzo przyjemnie było po kilkugodzinnym lenistwie zmienić klimat i zajrzeć do...jaskini. W całych Włoszech jest ponad 20 grot udostępnionych do zwiedzania a 3 z nich znajdują się na pograniczu Ligurii i Piemontu. Nam udało się zwiedzić Grotta di Borgio Verezzi. Według informacji jakie podają przewodniki jest to najbardziej kolorowa z włoskich grot.





Jaskinia jest niezwykle bogata w przeróżne formy nacieków, stalaktytów i stalagmitów w różnych fazach ich rozwoju. Można zatem podziwiać wiekowe, piękne i majestatyczne stalagmity oraz popatrzeć na jaskiniowe przedszkole czyli tzw spaghetti zwisające ze sklepienia i dopiero zaczynające swój rzeźbiony kroplami wody żywot.

Pogoda w Italii tego lata jest kapryśna, niektórzy mówią, że lata nie ma. Słońca mimo to nam nie brakuje a dzięki niższym temperaturom, wietrzykowi i częstym opadom możemy się cieszyć, że jest czym oddychać.  Gdyby tak się dało do sierpnia chociaż, potem może już lato o sobie przypomnieć :)
Pozdrawiam słonecznie.
Agnieszka

22 komentarze:

  1. cudna ta torebka :-)
    i wycieczka widzę udana :-)

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. super . Przepiekna jest.;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Siatka świetna! Podoba mi się, że jest taka długa.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Torba boska!!!! Przypomniała mi dzieciństwo...moja mam miała bardzo podobną, tylko z żyłki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Torebusia na palmie...no usmiecham sie od uch do ucha. Jakby czekala na lecace daktyle lub kokosy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko kusi, i plaża, i jaskinia, i torebka, i Italia...
    Pozdrowionka z Polski, kapryśnej pogodowo!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudna torba:) super kolorek!:) ..i tło fajne, takie całkiem nie polskie:))
    Jaskiniowe makarony imponujące!:)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  8. takie jaskinie to ja lubię! fajna siata:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiekne zdjęcia, widoki... a torba śliczna Agniesiu!!!!
    Buziaczki kochana

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczna torebka! I piękny kolorek ma :) Widoczki miłe dla oka! :) Też bym się nudziła na plaży ;))) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale chwila relaksu - dzięki ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale Ci dobrze, też bym poszła plażą, posłuchała szumu fal...... jaskinia faktycznie cudna, no i cudna torba, pasująca do miejsca :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna torba :) W sam raz na takie plażowe wypady :) A ja mogłabym godzinami siedzieć, patrzeć w morze i słuchać jego szumu :) Jest to dla mnie bardzo kojące :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja tez nudzę się na plaży. Moge spacerować, popływać, zbudowac zamek ale leżenie na kocyku lub lezaczku odpada. Za to zwiedzanie jaskiń- zazdroszczę (moze z racji tego, ze jestem geografem).

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam takie jaskinie i w ogóle co za cudne widoki!:)) Siatka-torebka zaś boska, zdecydowanie skradła moje serce:)) Uściski wielkie:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Agnieszko to masz torebke-podrózniczke :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudna torebka!!! Zdjęcia wspaniałe!!! Uwielbiam oglądać takie widoki!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie też się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  19. świetna idealna na plażę

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudna torba i świetna wycieczka:) Zazdroszczę zwiedzania tej jaskini;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj
    rewelacyjna torba.
    Ja uwielbiam plażing i już nie mogę się doczekac do urlopu. Jeszcze 4 tygodnie.
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękną torbę wydziergałaś :)

    OdpowiedzUsuń