Obserwatorzy

niedziela, 24 listopada 2013

Ciasteczkowo

Witajcie!

Dzisiaj mam dla was trochę magicznych zapachów i smaków a to wszystko za sprawą książeczki Magdy
z bloga Zapach Wspomnień. Magda wydała piękny przepiśnik z tradycyjnymi śląskimi przepisami na ciasteczka. Recepty są bardzo proste a co najważniejsze skomponowane z dobrze znanych nam produktów, dostępnych w każdym sklepie. Dziś często gonimy za nowościami zapominając o starych, tradycyjnych
i sprawdzonych przepisach. Warto podtrzymywać nasze tradycje. Magdzie wspaniale się to udaje i dzięki niej możemy z łatwością sięgnąć po wspaniełe przepisy na ciastecza i zarazić się pasją pieczenia. Ja dotąd piekłam tylko ciasta z  jedynym wyjątkiem na świąteczne pierniczki ale kiedy poznałam bloga Magdy postanowiłam poeksperymentować z ciasteczkami i powiem wam, że mnie wciągneło. Uwielbiam zagniatać ciasto, czuć intensywny zapach kakao czy cynamonu.... wykrawać kształty. A na koniec niczym Ciasteczkowy Potwór lubię spałaszować te pyszności. Nadmiar można przechować w słojach albo szczelnych puszkach, tak na czarną godzinę:)

Madziu bardzo dziękuję za wspaniałą książeczkę,  piękne zdjęcia, za zapach cynamonu unoszący się
w moim domu...

Poniżej kilka migawek z moich pierwszych wypieków zainspirowanych  magiczną książeczką.








W książeczce znalazł się również nasz stary, rodzinny przepis na mazurki. Mazurki są wypiekane przez moją teściową aczkolwiek sam przepis jest przekazywany z pokolenia na pokolenie a tradycja ich wypieku jest kultywowana. To żywy przepis.


 




Jeśli jeszcze nie macie tego magicznego przepiśnika to zapraszam Was do sklepu Magdy, o tutaj.

Życzę Wam przyjemnego eksperymentowania i samych udanych wypieków.
Aga

50 komentarzy:

  1. ale zapachniało...książka już wpisana do listu do Świętego:)super te stemple do ciastek masz:)Ja jakoś nie mogę na nie trafić:(na allegro też nie ma...chyba,że to się jakoś inaczej nazywa... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no jedne udało się znaleźć,ale bez szaleństwa:(

      Usuń
    2. Już znalazłam stemple,ale ceny w tej chwili troszkę duże...póki co mam pilniejsze wydatki:)Ale Twoje pierniczki śliczne:)

      Usuń
  2. Ale apetycznie u Ciebie:) Aż nabrałam ochoty na spałaszowanie czegoś słodkiego:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm...ale pachnie pięknie z Twoich zdjęć... :))) I jeszcze cudnie wszystko wygląda, zdjęcia piękne, niczym świąteczna kartka :) Tylko nakleić znaczek i wysłać z pachnącymi cynamonem życzeniami :))) Ech, nie wiem czy uda mi się upiec ciasteczka ale i tak muszę się zaopatrzyć w takie firemki i przepiśnik :)) Pozdrowionka i smacznej kawki z ciachem :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierniczki wyglądają pięknie a gdzie kupiłaś takie foremki i stempelki do ciasteczek?
    Pozdrawiam mila

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko tylko nie cynamon :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Mamma mia, jakie zapachy!

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie dzisiaj też pachnie świętami :) właśnie wyjęłam z piekarnika korzenne muffinki :)
    Książeczka od Magdy już jest w mojej kuchni i postaram się w tym tygodniu coś upiec wg jej przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. smakowite! i piękne masz foramki ;-))

    OdpowiedzUsuń
  9. foremki oczywisćie ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczerze to nie przepadam za cynamonem w wypiekach, robię ciasteczka na kruchym cieście, na święta musowo gwiazdki :) Masz piękne foremki z napisami!

    OdpowiedzUsuń
  11. ciasteczka rewelacyjne i te napisy pzresłodkie sa pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaki cudny piernikowy zapach unosi się dziś u Ciebie!:)) A tych stempli to zazdroszczę - okrrrrutnie;)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapachniało świętami, pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. ..bo czasami im prościej tym lepiej:) i smaczniej:))
    Serdeczności posyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasteczka wyglądają przesmacznie !!!

    OdpowiedzUsuń
  16. o rany jakie pyszności :-))))
    i jakie piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Tez mam takie foremki i ciagle mam ochote kupowac nowe wzory :( W szwajcarskich sklepach jest teraz sezon na ciasteczka i mozna kupic gotowe ciasta na wiele rodzajow ciasteczek do tego jest duzy wybor foremek, pieczatek z napisami i kolorowych metalowych puszek na nie. Ja jednak wole wlasnorecznie przygotowane ciasto. Ostatnio pieke ciastka orzechowe, bo takie nam smakuja najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciasteczka super, foremki... też takie chcę:) Ja jeszcze jestem przed pieczeniem ciasteczek i pierniczków. Syn nie może się już doczekać:) Ostatnio kupiłam w Tchibo alfabet do tworzenia własnych napisów (pojedyncze literki do składania), ędziemy tworzyć.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Również dzisiaj piekłam pierniczki, bo dzisiaj jest Katarzyny - dzień pieczenia pierniczków. Twoje ciasteczka wyglądają smakowicie,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Kurczę chyba upieke!!!! Wyglądają bosko...a jak muszą pachnieć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko podeślij mi linka z przepisem na te ciasteczka. Szukam szukam i nie daję rady znaleźć:)

      Usuń
  21. Dziewczyny, foremki kupiłam tu, we Włoszech, jest ich pełno ale takich z napisami dawno nie widziałam. Wczoraj za to upatrzyłam konika na biegunach i zapomniałam go kupić, więc w najbliższym czasie muszę po niego wrócić, mam nadzieję, że jeszcze będzie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znalazłam podobne http://www.mniammniam.com/sklep/556,Na_Boze_Narodzenie/?off=1
      Pozdrawiam

      Usuń
  22. Ciach super...aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale piękne i smakowite ciasteczka. Kochana, foremki to po prostu cudo... Marzą mi się takie, a nigdzie podobnych dostać nie mogę;( W ogóle piękne zdjęcia;) Całuski Aguś

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciastka wyglądają znakomicie , ale cały sekret tkwi aby miec takie super foremki. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale masz fajne foremki :) ja planuję ciacha na choinkę w tym roku sporządzić

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetne foremki, zdjęcia bajkowe, ostatnie cudne takie domowe pełne miłości,świątecznych smaków i zapachów ...uwielbiam takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepysznie i jakie piękne zdjęcia :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. smacznego,aż ślinka cieknie:-)

    OdpowiedzUsuń
  29. jakie cudne! już czuję jak pięknie pachną!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pychota :))) Ja malo pieke, poniewaz pozniej jem, jem, jem i przestac nie moge, a to odbija sie na mojej wadze ;)))
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  31. Muszę wierzyć na słowo ,że pyszne ha ha pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  32. Agnieszka, dziękuję za życzenia zdrowia!!! I wpadłam na ciacho, a tu takie bajeczne pierniki... Świetne masz te foremko-wytłaczanki. A zdjęcia takie, że aż pachnie u mnie:))) pozdrowienia cieplutkie!!

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetnie wyglądają z wyciskanymi napisami:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Pysznie wyglądają i pewnie ślicznie pachną:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. przeuroczo tu u Ciebie :)
    ciasteczka mmmmm super:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. Smakowicie bardzo. Takich pieczątek do ciastek to nie widziałam nigdy - fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Takie post, że muszę klawiaturę wycierać;) Tak mi ślinka cieknie:)))

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo apetyczny post:)))
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ojej!!Jakie piękne ciasteczka!!Jeśli smakują tak samo jak wyglądają to wpadnę na herbatkę ;))Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam!
      Wprawdzie ciasteczek już dawno nie ma ale za to mam pyszną tartę dyniową:)

      Usuń
  40. Ale smacznie zapachniało:)))))))))))))) Ja na razie pudełka na ciasteczka przygotowałam Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  41. Och, jakie mniamuśne ciasteczka, aż ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń